Tekst paradegids
Juryrapport
Historiciteit:
Thema van de zondeval kwam consequent in beeld en kende humoristische uitweidingen bijv. de wijntonnetjes. Hoewel eigentijds vormden het gebruik van de linzen staketsels een nadrukkelijke relatie met het onderwerp. (Bij. de 6 penselen en de rups en vlinders, paradijselijk op 't einde)
Spel:
De spelers met de 'waterleidingspijp' ornamenten vertoonden weinig actie en de bedoeling van e.e.a. kwam niet uit de verf. Hetzelfde gold voor de wandelende (wijn)tonnen. De voorstelling oogde niet bijzonder geïnspireerd, behoudens de Adam en Eva. Alles was traag en stroperig en dat gold ook voor de muziek. De Adam en Eva hadden zeker de show kunnen stelen door in de gelijknamige kostuums te verschijnen, dan wel in maillots die wat realistischer waren bewerkt. De herhaling van de Adam en Eva - figuren bracht duidelijkheid in het geheel.
Artistieke en technische uitvoering:
Goed en origineel materiaalgebruik, niet altijd even begrijpelijk. Het thema was te beperkt. Dat kon verder uitgewerkt worden, zodat het geheel interessanter zou kunnen worden. Het wit van de onschuld had op het einde best aangetast mogen worden.